איך לתקן פנצ'ר

איך לתקן תקר ואפילו להינות מזה

כל רוכב ורוכבת נתקלו בתקלה השכיחה ביותר של תקר באופניים. בין אם אתה רוכב על מדרכה חלקה, סלעים, סנגלים או כביש, בשלב מסוים במהלך הרכיבה, האופניים שלך יקבלו תקר. וזה אומר שצריך להכין את עצמך עם הכלים הדרושים ומעט ידע בסיסי על מנת לתקן את הבעיה, או שתבחר בנעליים נוחות, כי סבירות גדולה שתהיה לך דרך ארוכה הביתה. להלן פירוט החלקים שתזדקקו להם על מנת לתקן את הפנצ'ר.

  • פנימית בגודל המתאים.
  • משאבה או מכשיר ניפוח כמו CO2.
  • כפות חליצה להוצאת הצמיג. (tire levers serve)
  • ערכת תיקון – "תולעים" לבעלי טיובלס.
  • ולמפונקים מביננו, כפפות חד פעמיות.
איך לתקן פנצר

הסרת הצמיג

בדרך כלל למי שיש פנימית ולא טיובלס (צמיג ללא פנימית) ייבחר להסיר את הצמיג תחילה על מנת לאמוד את הנזק של החור שנגרם לפנימית ועל ידי זה לדעת אם להחליף אותה בחדשה או לתקן אותה במקרה ויש ערכת תיקון.

במקרה של החלפת הפנימית, יש להפוך את האופניים וככל הנראה תצטרכו להסיר את הגלגל. אם זה גלגל האחורי, יש להעביר את ההילוך להילוך הגבוה ביותר (גלגל הקטן ביותר). אם יש לכם בלמים מסוג V, ייתכן שתצטרכו לשחרר גם אותם. לאחר מכן, שחררו את הבורג המרכזי של הגלגל ומשכו אותו החוצה.

עכשיו אתם יכולים להסיר את הצמיג. חשוב לזכור שאין צורך להסיר את הצמיג לחלוטין אלא מספיק לפתוח שפה אחת של הצמיג. דבר זה נעשה בעזרת כפות חליצה להוצאת הצמיג ומעט כוח בידיים.

בעזרת הידיים, נמעך את הצמיג פנימה למרכז החישוק וזאת על מנת להכניס את כפות החליצה להוצאת צד אחד של הצמיג.

לכפות החליצה שני צדדים: צד אחד להוצאת הצמיג וצד שני להחזיק את הצמיג בחוץ כך שאנו נקבע את כף החליצה לאחד החישורים (שפיצים). לאחר שמעכנו את הצמיג פנימה, יש להחזיר את כף החליצה, החלק השטוח יותר, מתחת לשפה אחת של הצמיג ולדחוף מטה את כף החליצה ולקבעה לאחד החישורים.

מציאת העבריין

העמידו את האופניים שלכם ישר בעזרת מעמד לאופניים או מקל ישירות לפדל, השאירו את המושב שלכם למעלה וישר. אם אתם מפרסמים תמונה של האופניים שלכם עםלאחר שצד אחד של הצמיג בחוץ, יש לשלוף את הפנימית החוצה על מנת לבחון אותה ולחפש את מקור הבעיה שיכול להיות, קוץ, מסמר, בורג, או כל מתחרה ראוי. ישנם מצבים שיכול להיות שאין כלל וכלל גורם זר שגרם פנצ'ר לפנימית, זה מקרה של "צביטת לחי" או בשפה המקצועית Snake bite. העבירו את היד בדפנות הפנימיות של הצמיג וודאו שלא נשאר שם שום חפץ זר שעדיין תקוע בצמיג והוציאו אותו.

אם אתם אוהבים את הפנימית שלכם, אז עדיף לכם לנסות לתקן אותה בעזרת מדבקה לתיקון פנצ'ר. אם אינכם רואים היכן החור הסורר, נפחו את הפנימית וכך תראו מהיכן יוצא האוויר. אם בכל זאת אתם מתקשים, נסו להעביר את הפנימית הנפוחה ליד הלחי וכך תרגישו רוח קלה ושם למעשה החור. נקו היטב את המקום מסביב לחור והדביקו בחוזקה את המדבקה. המתינו מספר רגעים ומרחו דבק מסביב למדבקה. עכשיו הגיע שלב הניפוח. נפחו את הפנימית כך שהיא תהיה במצב יחסית יציב וודאו כי החור נסתם. במידה וכן, זה הזמן להכניס את הפנימית לצמיג.

הכניסו קודם את השסתום לחור של החישוק ולאחר מיכן מקמו את הפנימית בדפנות הצמיג הפנימי. בשלב זה עדיף לבצע את העבודה רק בעזרת הידיים עד כמה שניתן ללא עזרת הכפות, כי בטעות אתם יכולים לנקב את הפנימית בעת החזרת הצמיג למקומו. אם בכל זאת אתם חייבים, וודאו כי אינכם נוגעים בפנימית כלל בעת החזרת הצמיג למקומו. נסו כמה שפחות להחדיר את כף החליצה פנימה ומשכו כלפי מעלה על מנת לחזיר את הצמיג לשפה של החישוק.

ודאו כי הצמיג והפנימית יושבים היטב וכי הצמיג לא צובט את הפנימית. לאחר מין נפחו בלחץ PSI המתאים. לא לשכוח לקבע את השסתום בעזרת האום המיועד לו. חברו מחדש את הגלגל או עם בורג שחרור מהיר והחזירו את השרשרת למקומה במקרה ומדובר על גלגל אחורי….אופס, לא לשכוח את הברקסים.

סובבו את הגלגל וודאו תקינות החזרתו למקומו. אם הכל בסדר, המשיכו להינות מרכיבה בטוחה.

כתיבת תגובה